Pertamakali Menjadi Ibu.

Anak pertama aku Muhammad Ammar Bin Muhammad Hazizul, nama Ammar tu sebenarnya da lama aku mengidam masa zaman aku belum kawen lagi..ehehehe aku ambil nama tu sempena nama arwah Ahmad Ammar Ahmad Azam pelajar malaysia yang telah meninggal dan di kebumikan di Turki. Bila baca kisah sepanjang hidup arwah ni hati aku rasa sayup sangat dan masa yang sama timbul rasa bangga dengan arwah mengenai sikap dan peribadi arwah yang sangat baik dan mulia. Sejak tu aku pun simpan niat untuk menamakan anak lelaki aku dengan nama Ammar, insya allah semoga anak aku dapat mengikut jejak langkah arwah suatu hari nanti...amin =).

Aku lahirkan ammar pada 12 feb 2015, jam 11:07pm di HUKM, secara czer.. saat paling bahagia bila bergelar ibu waktu pertama kali aku mendegar tangisan ammar.. ya alalh tibe2 hati aku jadi sebak dan aku pun turut menagis.. bila Nurse bawak Ammar datang dekat aku... aku tengok Ammar diam jek pandang aku.. ya allah lagi sekali perasaan tu datang tak tahu nak huraikan macam mana tapi sangat2 menyentuh hati aku bila pertama kali melihat bayi yang aku kandungkan selama 9 bulan ade depan mata...memang  tak sabar nak peluk cium...huhuhuhu.

Bile keluar dari bilik operation tu jek tengok husband, mak mentua dan kakak aku ade menuggu dekat luar.. dorang pun tak sabar2 nak tengok baby Ammar =) aku berpantang di rumah mentua selama 1minggu... dan selebihnya aku sambung balik berpantang dekat taiping, sebab orang2 taiping da tak sabar nak jumpa baby Ammar!!!ehehehehe.

Masa tempoh berpantang tu memang banyak jugak cabaran menguji mental dan fizikal..ahahahah ingatkan cabaran masa mengandung jek, lepas bersalin pun ade lagi banyak cabaran...lagi2 time aku kena bengkak susu, ya allah punya la sakit kesian baby Ammar tak dapat susu, husband aku terpaksa beli susu fomula jugak nak bagi ammar kenyang.
allhamdullillah aku dapat suami yang bertimbang rasa...dalam masa tempoh berpantang banyak bantuan dari suami..kadang2 kesian tengok suami tak cukup tidur sebab nak jaga aku dengan ammar =).

Tapi dapat manja2 sekejap jela dengan suami, lepas die hantar aku balik berpantang di taiping.. die pun balik semula ke kajang sebab kena keja, time kena tinggal tu rase sebak jugak la.. sebab selama kitorang berkahwin memang tak pernah lagi berjauhan, lagi bertambah sebak sebab nak kena handle anak sorang2...huhuhuhuu family aku pun ade bantu jugak..tapi bile time malam semua orang tidur tak sedar diri, aku sorang jela yang melayan karenah Ammar... betul la kata orang setelah begelar ibu ni tidur pun tak pernah cukup!!!huhuhuhuu Ammar setiap 2jam bangun nak menyusu... memang mata panda la aku jawabnya.

Allahamdulliah Ammar sekarang da 1tahun 10bulan, lagi 2bulan nak masuk 2tahun, semoga anak mummy membesar dengan sihat dan bijak!!! mummy dengan daddy sayang Ammar ketat2!!!muahhhhsssss!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

!!!Cendawan Goreng shedapppp!!

Assalammuailaikum, Hari ini sis nak promosikan satu produk keluaran bumi putera yang sangat sedap! snek ringan sesuai untuk seisi keluarga. ...